A szabadtéri játék és a játékok előnyei a gyermekek fizikai és mentális egészségére nézve

Néhány szülő számára meglepő lehet, hogy a szabadban töltött idő és a játékokkal való játék jelentős mentális, szociális és érzelmi hatással lehet a gyermekeikre. De ez igaz, és számos dolog van, amit tehet azért, hogy gyermekének minden nap legyen lehetősége a szabadban tölteni időt - még akkor is, ha az időjárás nem túl jó.
A szabadtéri játék és a játékok előnyei a gyermekek fizikai és mentális egészségére nézve

1. Természet és friss levegő: A szabadban töltött idő különleges, helyreállító hatással van a szervezetre, ami javítja a hangulatot. Tanulmányok kimutatták, hogy azok a gyerekek, akik időt töltenek a természetben, alacsonyabb stressz-szintet tapasztalnak, valamint figyelmesebbek és koncentráltabbak. Hogy még több időt szeressenek a szabadban tölteni, elláthatjuk őket szabadtéri, kerti játékokkal.

2. Képzelőerő és intellektus: A gyerekek gyakran jobb megfigyelő- és gondolkodási képességekkel rendelkeznek, ha időt töltenek a szabadban. Ez arra is ösztönzi őket, hogy többet tanuljanak a környezetükről és a testükről.

3. Növeli az önbizalmat: A szabadban való játék lehetővé teszi a gyermekek számára, hogy kockázatot vállaljanak és új tevékenységeket próbáljanak ki, ami növelheti az önmagukba és képességeikbe vetett bizalmukat.

4. Javítja a koordinációt: A mérleggerendán vagy majomrúdon való mozgás segíthet a gyermeknek fejleszteni a motoros készségeit és a koordinációját.

5. Fokozza az izmok fejlődését: A hintán való hintázás segíthet nekik erősíteni az izmaikat. A gyermeke fizikai erőnlétének jótékony hatású egyéb tevékenységek közé tartozik a futás, az ugrálás és a mászás - ezek mind-mind segíthetnek gyermekének fejleszteni bruttó motoros készségeit, amelyek létfontosságúak lesznek a jövőbeli sportolói képességeihez.

6. Fokozza a szocializációt: A szabadban a gyerekek nagyszerűen megismerkedhetnek más gyerekekkel, és barátságokat építhetnek. Azt is megtanulhatják, hogyan oldják meg a konfliktusokat és hogyan lépjenek pozitív módon kapcsolatba másokkal, ami fontos készség az életben való boldoguláshoz.

7. Javítja az önreflexiót: A kockázatvállalás és az új dolgok kipróbálása a szabadban megtaníthatja a gyermeket arra, hogy más szemüvegen keresztül nézzen a saját tapasztalataira, ami segíthet neki felfedezni az érzelmek széles skáláját.

8. Segít erős, egészséges csontokat építeni: A hintán vagy szabadtéri edzőlabdán való játék növelheti gyermeke csonterősségét. Ez segíthet az általános egészségi állapotukban is, ahogy idősebbek lesznek.

9. Erősíti az immunrendszerüket: A szabadban töltött idő csökkenti gyermeke krónikus betegségek kialakulásának esélyét. Emellett erősítheti az immunrendszerüket, így kevésbé lesznek fogékonyak a megfázásra és az influenzára.

10. Fokozza az alvásukat: A szabadban töltött idő növelheti gyermeke koncentrációs szintjét és javíthatja az alvásukat. Ez segít gyermekének abban, hogy friss maradjon és készen álljon a következő napra.

11. Fokozza a kalandvágyukat: Számos különböző tevékenységet lehet a szabadban élvezni, például egy kalandtúrát vagy egy kirándulást a tengerparton.

12. Fokozza a kreativitásukat: A szabadban való játék serkentheti a gyermek képzeletét és kreativitását, ami idősebb korukban jótékonyan hat a fejlődésükre.

13. Fellendíti a szociális készségeiket: A más gyerekekkel való játék segít gyermekének megtanulni, hogyan kell megosztani, együttműködni és megoldani a konfliktusokat. Ez előnyös lesz számukra a jövőbeli iskolai tanulmányaik és karrierjük során, valamint a más emberekkel való személyes kapcsolataikban.

Kapcsolódó cikkek

Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!  - A magas koleszterin veszélyezteti az egészséget

Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!

Az LDL – koleszterinszint csökkentése nagyon lényeges, hiszen a magas szintje oka lehet a szív – és az érrendszeri betegségek kialakulásának. Mutatjuk, hogy milyen módon csökkenthetjük ennek a koleszterinnek a szintjét.

A transzcendentális meditáció egészségügyi előnyei

A transzcendentális meditáció egészségügyi előnyei

A transzcendentális meditáció számos különböző módon jótékony hatással van a szervezetre.

Top antioxidáns táplálékok

Top antioxidáns táplálékok

Léteznek olyan antioxidáns táplálékok, amelyek pozitívan hatnak az egészségre. Elsősorban a zöldségek és a gyümölcsök bővelkednek antioxidánsokban, de azért sok más táplálékban megtalálhatók. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!