A transzcendentális meditáció egészségügyi előnyei

A transzcendentális meditáció számos különböző módon jótékony hatással van a szervezetre.
A transzcendentális meditáció egészségügyi előnyei

Kimutatták, hogy a meditáció csökkenti a stresszt, megelőzi a szívbetegségeket és növeli a kreativitást. Emellett csökkenti a kórházi látogatások valószínűségét. A meditáció egyéb egészségügyi előnyei közé tartozik még néhány: A stroke és a halálozás kockázatának csökkenése, az immunrendszer javulása, valamint a szívbetegségek és a rák kockázatának csökkenése.

Csökkenti a stresszt

A transzcendentális meditáció a meditáció egyik formája, amely bizonyítottan csökkenti a stresszt. Ez az ősi gyakorlat segíthet minden korosztálynak csökkenteni a stressz negatív hatásait az életükre. Sőt, tanulmányok kimutatták, hogy hatékonyan csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, a depresszió és a kiégés kockázatát. Ezek a tanulmányok azonban még előzetesek, és nagyobb csoportokon kell megismételni őket.

A tanulmányok a transzcendentális meditációt a vérnyomás és a szívritmus csökkenésével is összefüggésbe hozták. Emellett a vizsgálatok kimutatták, hogy ez a gyakorlat csökkenti a szívroham és a kábítószerrel való visszaélés kockázatát. Ezeket az eredményeket egészséges embereknél és krónikus stresszel összefüggő állapotokban szenvedőknél egyaránt megfigyelték.

Csökkenti a szívbetegségeket

Egy új tanulmány szerint a meditáció csökkenti a szívbetegségek kockázatát. A tanulmányt a Wisconsini Orvosi Főiskola és a Maharishi University of Management kutatói végezték. A résztvevőket arra kérték, hogy naponta legalább 15 percet meditáljanak. A résztvevők a stressz csökkenéséről és az általános jobb egészségérzetről számoltak be. A kutatók a transzcendentális meditációt gyakorló résztvevők agyi aktivitásában is megfigyeltek változásokat.

A transzcendentális meditáció hatékony módszer a vérnyomás csökkentésére. A magas vérnyomás az artériák megkeményedéséhez vezet, ami szívrohamot vagy stroke-ot okozhat. A gyakorlat csökkenti az érelmeszesedés fizikai kockázati tényezőit is, például a koleszterinszintet és az inzulinrezisztenciát. A meditáció gyakorlása segíthet azoknak az egyéneknek is, akiknek genetikai hajlamuk van a magas vérnyomásra.

Csökkenti a kórházi látogatásokat

Tanulmányok kimutatták, hogy a transzcendentális meditációs program csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Az eredmények a szívműködés javulását, a szívelégtelenség kockázati tényezőinek csökkenését és a kórházi látogatások csökkenését jelzik. Azt is kimutatták, hogy a program késlelteti a szívizom iszkémiára utaló elektrokardiográfiai bizonyítékok megjelenését.

A Blue Cross/Blue Shield által készített tanulmány több mint 2000, a Transzcendentális Meditáció programjára előfizetőt vizsgált. Az eredményeket összehasonlította ugyanannak az egészségbiztosítónak 600 000 tagjából álló normatív csoport eredményeivel. Az eredmények hasonlóak voltak a kontrollcsoportéhoz, de a Transzcendentális Meditáció csoportjában minden korosztályban, a gyermekektől a fiatal felnőtteken át az idősebb felnőttekig, szignifikánsan alacsonyabb volt az orvosi igénybevétel aránya. Az ezer főre jutó járóbeteg-látogatások száma is alacsonyabb volt a TM-csoportban.

Javítja a kreativitást

A transzcendentális meditáció bizonyítottan fokozza a kreativitást. Egy tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy heti 3 óra IBMT javította a kreatív teljesítményt. Bár e hatás pontos mechanizmusa még nagyrészt ismeretlen, egyértelmű, hogy a meditáció javítja a kreativitást. A szerzők szerint a meditáció segíthet a tudatosság ápolásában, ami a kreativitás egyik kulcsfontosságú összetevője. Íme a főbb kutatási eredmények rövid áttekintése. A Torrance-féle kreatív gondolkodás teszt segítségével a résztvevők képi és verbális képek érzékelésének és létrehozásának képességét vizsgálták.

A transzcendentális meditáció bizonyítottan növeli az elme, a test és a gondolkodás tisztaságát, amelyek mind kulcsfontosságúak a kreatív folyamathoz. Emellett növeli az energiaszintet, amely a kreativitás legtermékenyebb táptalaja. Emellett a Transzcendentális Meditáció lehetővé teszi, hogy az elme éber, nyugodt üzemmódba kerüljön, ami lehetővé teszi a kreatív folyamat vizualizálását.

Kapcsolódó cikkek

Top antioxidáns táplálékok

Top antioxidáns táplálékok

Léteznek olyan antioxidáns táplálékok, amelyek pozitívan hatnak az egészségre. Elsősorban a zöldségek és a gyümölcsök bővelkednek antioxidánsokban, de azért sok más táplálékban megtalálhatók. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!  - A magas koleszterin veszélyezteti az egészséget

Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!

Az LDL – koleszterinszint csökkentése nagyon lényeges, hiszen a magas szintje oka lehet a szív – és az érrendszeri betegségek kialakulásának. Mutatjuk, hogy milyen módon csökkenthetjük ennek a koleszterinnek a szintjét.

Az alma egészséges, hiszen sok pektint tartalmaz - Az alma tényleg távol tarthatja az orvost

Az alma egészséges, hiszen sok pektint tartalmaz

Az alma az egyik legegészségesebb gyümölcs. Többek között azért, mert sok pektint tartalmaz, de más tápanyagban is rendkívül gazdag. Mutatjuk is, hogy miért is olyan hasznos az alma pektintartalma.