Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!

A szívbetegségek kialakulásának egyik fő okozója, a magas koleszterinszint. Ahhoz, hogy eredményes legyen a koleszterinszint csökkentése, életmódot és étrendet kell váltanunk. Abban az esetben, ha valaki gyógyszert is szed a magas koleszterinjére, akkor is érdemes életmódot váltani, egészségesen táplálkozni és rendszeresen mozogni, hiszen csak így érheti el az optimális szív - és érrendszeri egészséget. Mutatunk néhány tippet, amely segíthet a magas koleszterinszint problémáján.
Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!  - A magas koleszterin veszélyezteti az egészséget

Mi is az a jó és rossz koleszterin?

A rossz koleszterin, az LDL - koleszterin, míg a jó koleszterin, a HDL - koleszterin. Amennyiben megemelkedik az LDL - koleszterin értéke, az plakkok kialakulását okozhatja az artériákban, ami pedig szívbetegségekhez vezethet, például oka lehet a stroke és a szívinfarktus kialakulásának. A HDL -koleszterinszint magasabb értéke azért lényeges, mert ez ellensúlyozza az LDL - koleszterin kedvezőtlen hatásait. A megfelelő étrenddel csökkenthetjük az LDL - koleszterinszintet és növelhetjük a HDL - koleszterinszintet.

Az egészséges ételek fontossága

Azok, akik rendszeresen fogyasztanak rostban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket, kevésbé küzdenek magas koleszterin problémával, hiszen ezek a táplálékok is hozzájárulnak a magas értékek normalizálásához. Ezek a táplálékok antioxidánsokban is gazdagok, így aktívan részt vesznek az LDL -koleszterinszint csökkentésében. Ez nem csak a koleszterinszint csökkenését eredményezi, hanem a fogyást is elősegíti.

A szív egészsége és a halak

A halak, olyan sovány táplálékok, sovány húsok, amelyek nem csak omega-3 zsírsavakban, hanem telítetlen zsírsavakban is bővelkednek. Az omega-3 zsírsavak nagyon hasznos kiegészítők, hiszen csökkentik a szervezetben a trigliceridszintet.

A teljes kiőrlésű gabonafélék szerepe

A teljes kiőrlésű gabonafélék és az ezekből készült táplálékok rostokban bővelkednek és olyan összetett szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek könnyen eltelítenek, így sokáig nem leszünk éhesek, mindemellett csökkentik az LDL - koleszterinszintet és még a súlycsökkenésben is a segítségünkre lehetnek.

Jó és rossz zsírok

A telített zsírok (állati zsírok) és a transzzsírok (margarin) növelik az LDL - koleszterinszintet, míg a többszörösen telítetlen növényi zsírok (például az olívaolaj) csökkentik az LDL - koleszterinszintet. Ezeknek a zsíroknak a megfelelő arányú fogyasztása kulcsfontosságú a koleszterinszint csökkentésében és a szív egészségének megőrzésében.

A rendszeres testmozgás

A koleszterinre még a testmozgás is hatással van. A rendszeres testmozgás ugyanis elősegíti az LDL -koleszterinszint csökkenést, míg a HDL – koleszterinszint, ezzel szemben növekedni fog. Mivel a rendszeres mozgás segít fenntartani az ideális testsúlyt, így a szív - és érrendszer egészségére is pozitívan hat.

A stressz is károsan hat az egészségre

A stressznek negatív hatása van a szív - és érrendszer egészségére, hiszen a stressz megemeli a vérnyomást és szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vezethet. Egyszerű stresszt csökkentő módszer a meditáció, a biofeedback, illetve a relaxációs gyakorlatok.

Kapcsolódó cikkek

Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!  - A magas koleszterin veszélyezteti az egészséget

Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!

Az LDL – koleszterinszint csökkentése nagyon lényeges, hiszen a magas szintje oka lehet a szív – és az érrendszeri betegségek kialakulásának. Mutatjuk, hogy milyen módon csökkenthetjük ennek a koleszterinnek a szintjét.

Az alma egészséges, hiszen sok pektint tartalmaz - Az alma tényleg távol tarthatja az orvost

Az alma egészséges, hiszen sok pektint tartalmaz

Az alma az egyik legegészségesebb gyümölcs. Többek között azért, mert sok pektint tartalmaz, de más tápanyagban is rendkívül gazdag. Mutatjuk is, hogy miért is olyan hasznos az alma pektintartalma.

Top antioxidáns táplálékok

Top antioxidáns táplálékok

Léteznek olyan antioxidáns táplálékok, amelyek pozitívan hatnak az egészségre. Elsősorban a zöldségek és a gyümölcsök bővelkednek antioxidánsokban, de azért sok más táplálékban megtalálhatók. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!