Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!

A szívbetegségek kialakulásának egyik fő okozója, a magas koleszterinszint. Ahhoz, hogy eredményes legyen a koleszterinszint csökkentése, életmódot és étrendet kell váltanunk. Abban az esetben, ha valaki gyógyszert is szed a magas koleszterinjére, akkor is érdemes életmódot váltani, egészségesen táplálkozni és rendszeresen mozogni, hiszen csak így érheti el az optimális szív - és érrendszeri egészséget. Mutatunk néhány tippet, amely segíthet a magas koleszterinszint problémáján.
Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!  - A magas koleszterin veszélyezteti az egészséget

Mi is az a jó és rossz koleszterin?

A rossz koleszterin, az LDL - koleszterin, míg a jó koleszterin, a HDL - koleszterin. Amennyiben megemelkedik az LDL - koleszterin értéke, az plakkok kialakulását okozhatja az artériákban, ami pedig szívbetegségekhez vezethet, például oka lehet a stroke és a szívinfarktus kialakulásának. A HDL -koleszterinszint magasabb értéke azért lényeges, mert ez ellensúlyozza az LDL - koleszterin kedvezőtlen hatásait. A megfelelő étrenddel csökkenthetjük az LDL - koleszterinszintet és növelhetjük a HDL - koleszterinszintet.

Az egészséges ételek fontossága

Azok, akik rendszeresen fogyasztanak rostban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket, kevésbé küzdenek magas koleszterin problémával, hiszen ezek a táplálékok is hozzájárulnak a magas értékek normalizálásához. Ezek a táplálékok antioxidánsokban is gazdagok, így aktívan részt vesznek az LDL -koleszterinszint csökkentésében. Ez nem csak a koleszterinszint csökkenését eredményezi, hanem a fogyást is elősegíti.

A szív egészsége és a halak

A halak, olyan sovány táplálékok, sovány húsok, amelyek nem csak omega-3 zsírsavakban, hanem telítetlen zsírsavakban is bővelkednek. Az omega-3 zsírsavak nagyon hasznos kiegészítők, hiszen csökkentik a szervezetben a trigliceridszintet.

A teljes kiőrlésű gabonafélék szerepe

A teljes kiőrlésű gabonafélék és az ezekből készült táplálékok rostokban bővelkednek és olyan összetett szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek könnyen eltelítenek, így sokáig nem leszünk éhesek, mindemellett csökkentik az LDL - koleszterinszintet és még a súlycsökkenésben is a segítségünkre lehetnek.

Jó és rossz zsírok

A telített zsírok (állati zsírok) és a transzzsírok (margarin) növelik az LDL - koleszterinszintet, míg a többszörösen telítetlen növényi zsírok (például az olívaolaj) csökkentik az LDL - koleszterinszintet. Ezeknek a zsíroknak a megfelelő arányú fogyasztása kulcsfontosságú a koleszterinszint csökkentésében és a szív egészségének megőrzésében.

A rendszeres testmozgás

A koleszterinre még a testmozgás is hatással van. A rendszeres testmozgás ugyanis elősegíti az LDL -koleszterinszint csökkenést, míg a HDL – koleszterinszint, ezzel szemben növekedni fog. Mivel a rendszeres mozgás segít fenntartani az ideális testsúlyt, így a szív - és érrendszer egészségére is pozitívan hat.

A stressz is károsan hat az egészségre

A stressznek negatív hatása van a szív - és érrendszer egészségére, hiszen a stressz megemeli a vérnyomást és szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vezethet. Egyszerű stresszt csökkentő módszer a meditáció, a biofeedback, illetve a relaxációs gyakorlatok.

Kapcsolódó cikkek

A gyógyászati segédeszközök használata

A gyógyászati segédeszközök használata

A gyógyászati segédeszközök fontos szerepet töltenek be a gyógyulás folyamatában, javítják a beteg életminőségét.

Top antioxidáns táplálékok

Top antioxidáns táplálékok

Léteznek olyan antioxidáns táplálékok, amelyek pozitívan hatnak az egészségre. Elsősorban a zöldségek és a gyümölcsök bővelkednek antioxidánsokban, de azért sok más táplálékban megtalálhatók. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

A transzcendentális meditáció egészségügyi előnyei

A transzcendentális meditáció egészségügyi előnyei

A transzcendentális meditáció számos különböző módon jótékony hatással van a szervezetre.